Opublikował/a : Matthev wtorek, 24 maja 2016


Pogaduszki z... 
Panią Joanną Stencel
nauczycielką języka angielskiego, która niedawno rozpoczęła pracę w naszej szkole



1.Czy od zawsze interesował Panią język angielski? Był to Pani ulubiony przedmiot w szkole?

W szkole podstawowej uczyłam się rosyjskiego. Języka angielskiego uczyłam się prywatnie, chyba od 5 czy 6 klasy podstawówki. Polubiłam ten język i zawsze chciałam umieć dogadać się z obcokrajowcami. W szkole podstawowej czy średniej, oprócz angielskiego lubiłam polski i wiedzę o społeczeństwie.

2.Czy mogłaby Pani opowiedzieć nam jak przebiegają studia, które Pani wybrała ?

Na anglistyce uczy się nie tylko praktycznych umiejętności, jak np. pisanie, czytanie czy mówienie, ale także innych przedmiotów, m.in. historii i literatury Wielkiej Brytanii czy Stanów Zjednoczonych. Dla mnie najtrudniejszymi przedmiotami było językoznawstwo, fonetyka i fonologia (czyli jak poprawnie wymawiać wyrazy).
Nie miałam większych problemów z metodyką nauczania języka.


3.Jakie są według Pani wady, a jakie zalety pracy jako nauczyciel?


Pierwszą zaletą, która przychodzi większości na myśl, to wakacje i z tym się zgadzam. Poza tym, wydaje mi się, że jest to ciekawsza praca niż siedzenie 8 godzin za biurkiem . Jeśli chodzi o wady, to nie lubię biurokracji i poprawiania testów. 

4. Zauważyła Pani jakąś różnicę uczenia
w szkole podstawowej, a gimnazjum?

Nie jest to dla mnie zupełna nowość, bo miałam okazję pracować z różnymi grupami wiekowymi, tj. od przedszkolaków po dorosłych. Jeśli chodzi o różnicę, to inaczej uczy się dzieci w szkole podstawowej, inaczej młodzież w gimnazjum. Chodzi przede wszystkim o metody, zakres materiału ; np. w klasach 1-3 uczy się głównie przez zabawę, ćwiczy rozumienie ze słuchu (pewnie pamiętacie piosenki, zabawy ruchowe z podstawówki), ponieważ dzieci dopiero uczą się czytać i pisać. W starszych klasach szkoły podstawowej czy gimnazjum wygląda to już zupełnie inaczej.

5. Czy trudno jest Pani pracować w dwóch różnych szkołach
i miejscowościach?

Obecnie pracuję w trzech! Czy trudno? Wszystko kwestia przyzwyczajenia i organizacji. Ma to swoje plusy i minusy. Ogólnie nie narzekam, ważne, że praca jest.

6. Czy zauważa Pani jakąś różnicę między uczniami ze szkoły w Kończycach
a uczniami naszej szkoły ?

Nie zauważyłam jakiś znaczących różnic.

7. Co Pani lubi robić w wolnym czasie, ma Pani jakieś hobby, jeśli tak to jakie ?

Nie mam konkretnego hobby. A co robię w wolnym czasie ? Hmm... Lubię chodzić po górach, jeździć na rowerze. Chętnie spotykam się ze znajomymi, a czasem po prostu lubię obejrzeć jakiś dobry film czy kabaret.


Dziękuję za rozmowę.

Natalia

Zostaw komentarz

Subscribe to Posts | Subscribe to Comments

- Copyright © 2015 Gimzetka Kaczyce - Gimzetka Kaczyce - Powered by Blogger - Designed by Matthew Szostek -