Opublikował/a : Matthev piątek, 6 maja 2016


Czyli o tym jak szukałam swojej przyszłej szkoły.

Trzecia klasa to okres wielu wyborów. Jednym z nich jest wybór nowej szkoły, technikum, liceum, lub zasadniczej szkoły zawodowej. Po egzaminach mogłam spokojnie rozejrzeć się za swoim wymarzonym technikum bądź liceum. Z tego powodu szkoły średnie organizują tak zwane dni otwarte. Uczniowie trzecich klas gimnazjum mogą przyjść do danej szkoły i zapoznać się z jej programem i ofertą. Pierwszą szkołą jaką odwiedziłam było Liceum im. Mikołaja Kopernika w Cieszynie. Moją uwagę przyciągnął profil humanistyczny, bez wątpienie uczniowie Kopernika rozwijają tam swoje umiejętności i zainteresowania. Klasy polonistyczne wyglądają jak małe kawiarenki. Każdy uczeń zostawia po sobie jakiś ślad, na przykład w klasie „pod aniołami” na ścianach znajdują się anioły namalowane przez jedną z absolwentek liceum. Druga szkołą do jakiej się wybrałam był Zespół Szkół Ekonomiczno-Gastronomicznych, czyli powszechnie znany nam jako Londzin. Jest to największa szkoła w Cieszynie, muszę przyznać, że chodząc po niej nabawiłam się zadyszki. Technik organizacji reklamy to profil, na który zwróciłam uwagę już parę lat temu. Rozmawiałam z wieloma nauczycielami, jednych znałam dłużej, drugich dopiero co poznałam, każdy z nich przywitał mnie z uśmiechem na twarzy. Szkoła przygotowała wiele ciekawych atrakcji, to oczywiste, bo przecież chcą zachęcić uczniów do wybierania właśnie ich. Od razu po Londzinie odwiedziłam Zespół Szkół Budowlanych im. gen. Stefana Grota Roweckiego w Cieszynie. Szkoła ta przekonała mnie do siebie najbardziej, co prawda nie wyglądam, a swoją ofertą. Uczniowie mogą samodzielnie tworzyć odlewy ozdób umieszczanych na budynkach. Najbardziej zainteresowało mnie projektowanie domów i renowacja starych budynków. Dni otwarte mają pomów, jak było w moim przypadku ? Nie pomogły mi ani trochę. Każda z szkół ma swoje plusy i minusy, wiem jednak że nie mogę podejmować decyzji pochopnie, bo wybieram swój przyszły zawód.


Weronika

{ 2 komentarzeComment }

- Copyright © 2015 Gimzetka Kaczyce - Gimzetka Kaczyce - Powered by Blogger - Designed by Matthew Szostek -