Opublikował/a : Matthev sobota, 12 listopada 2016

W dniach 7, 8, 9 września tego roku uczniowie klas 3 wraz z wychowawcami uczestniczyli w wycieczce do Warszawy. Wyjeżdżaliśmy bardzo wcześnie, bo o 2.30 nad ranem, lecz humory wszystkim dopisywały!

W środę rano dotarliśmy na miejsce. Warszawa przywitała nas piękną pogodą. Zza szyb autobusu było widać rozmach ogromnego miasta. Wysokie budynki, szerokie chodniki, ogrom ludzi. Trudno jest sobie wyobrazić, że jeszcze 70 lat temu było tam jedno wielkie
gruzowisko.

Nasz pobyt zaczęliśmy od zwiedzenia i lekcji muzealnej w Muzeum Powstania Warszawskiego. Ekspozycja przedstawia walkę i codzienność powstania na tle okupacji, poprzez ukazanie złożonej sytuacji międzynarodowej, aż po powojenny terror komunistyczny i losy powstańców w PRLu. To Muzeum to połączenie historii i nowoczesności. Doświadczyliśmy mnóstwa wrażeń: chwil pełnych wzruszeń, smutku i radości oraz dumy, że jesteśmy Polakami! To niesamowite mieć możliwość tak dogłębnego wdrożenia się w życie powstańczej Polski. Zachęcam wszystkich, którzy mają chwilkę czasu w tym olbrzymim mieście z zapoznaniem się z tą tak piękną i odzwierciedlającą życie wystawą jak ta w Muzeum Powstania Warszawskiego.

Po wizycie w Muzeum Powstania Warszawskiego udaliśmy się na Niewidzialną Wystawę. Wystawa umożliwia poznanie świata "oczami" osób niewidomych. Idąc tam nie wiedziałam do końca czego się spodziewać. Zostaliśmy przekazani w ręce bardzo miłej pani, która czekała na nas w ciemnościach. Nie było widać zupełnie, ale to zupełnie nic! Otaczający nas świat odkrywaliśmy za pomocą zmysłu słuchu, dotyku oraz równowagi. Było to bardzo ciekawa, a zarazem pouczająca przygoda.

Następnie wybraliśmy się do najwyższego budynku w Warszawie - Pałacu Kultury i Nauki - mierzącego aż 237metrów! Windą wjechaliśmy na 30 piętro i cieszyliśmy się widokami pięknej panoramy Warszawy. W planie naszej wycieczki nie mogło zabraknąć przejażdżki warszawskim metrem. Po całym dniu spędzonym w centrum, zmęczeni, lecz szczęśliwi pojechaliśmy do hotelu, by zregenerować siły na następny dzień.

Drugi dzień zaczęliśmy od wizyty w Sejmie. Podczas zwiedzania uzyskaliśmy wiele ciekawych informacji, dotyczących długoletniej historii i tradycji polskiego parlamentu. Dzień ten był słoneczny i ciepły, więc od razu poszliśmy na spacer  do Łazienek Królewskich. Było bardzo pięknie!  Spragnieni kolejnych wrażeń udaliśmy się na Stare Miasto, skąd poszliśmy na plac Marszałka Józefa Piłsudskiego, gdzie znajduje się Grób Nieznanego Żołnierza – symboliczna mogiła upamiętniająca bezimiennych żołnierzy poległych w obronie ojczyzny.

Już nieco zmęczeni, udaliśmy się na Cmentarz  Powązkowski. Zostali tam pochowani zasłużeni dla Polski politycy, działacze niepodległościowi, pisarze, myśliciele, artyści oraz lekarze i duchowni. Nie da się w pełni opisać tych emocji, jakie nam towarzyszyły. Setki... tysiące grobów przed naszymi oczyma. Z tego miejsca wyszliśmy nieco przygnębieni i smutni. Odwiedzenie tego cmentarza dało nam wiele do myślenia. Ten dzień był bardzo wyczerpujący, więc wykończeni, prawie bez sił, wróciliśmy do hotelu, zjedliśmy kolację i poszliśmy spać.

Ostatni, trzeci dzień zaczęliśmy od zwiedzania jednej z bardziej wyczekiwanych przeze mnie atrakcji w Warszawie - Centrum Nauki Kopernik. Mieliśmy okazję własnoręcznie dokonywać wielu doświadczeń naukowych, zobaczyć na własne oczy mechanizmy funkcjonowania ludzkiego organizmu, urządzeń, wszechświata i wielu innych aspektów otaczającego nas świata.

Po odwiedzinach w Centrum Nauki Kopernik nastał czas na wyczekiwany przez chłopaków i nie tylko Stadion Narodowy. Wszystkim bardzo się tam podobało.  Ostatnim punktem naszej warszawskiej przygody był Zamek Królewski. Jest to bardzo piękny budynek, lecz sądzę, że był to NAJSŁABSZY punkt wycieczki.  Myślę, że program nie był przygotowany z myślą o naszym wieku, ponieważ nic nie rozumieliśmy, a każda minuta nużyła nas coraz bardziej.

Podsumowując, wycieczka do stolicy bardzo się udała. Zobaczyliśmy wiele interesujących miejsc, zrobiliśmy sporo pamiątkowych zdjęć i bardzo dużo się nauczyliśmy. Sądzę, że każdy Polak powinien odwiedzić to miejsce.  Warszawa to europejskie miasto z bardzo bogatą historią, tradycją i kulturą. Pomimo zmęczenia oraz oszołomienia natłokiem wrażeń byliśmy zadowoleni, a jednocześnie smutni, że te trzy dni w Warszawie tak szybko minęły.

Julia Nowak
Znalezione obrazy dla zapytania warsaw tumblr

Zostaw komentarz

Subscribe to Posts | Subscribe to Comments

- Copyright © 2015 Gimzetka Kaczyce - Gimzetka Kaczyce - Powered by Blogger - Designed by Matthew Szostek -